Moi boas
a tod@s. Quería compartir nesta entrada con vós un cortometraxe, un videoxogo e
xogos para as aulas adaptados á diversidade e a búsqueda da inclusión social de
persoas con necesidades especiais.
CORTOMETRAXE
SOBRE A DIVERSIDADE
O
cortometraxe que quero compartir con vós é “Cuerdas”. Descubrín este corto
porque puxéronmo no instituto e impactounos moitísimo. É un vídeo moi breve
sobre a inclusión na escola de persoas “diferentes”, valorando a diversidade. Este
tipo de persoas precisan de atención especial e queren sentirse un máis.
Según
chega á escola este neno, os demáis apártanse de él. Esto por desgraza pasa
moito, cada vez que chega alguén diferente téndese a deixalo de lado. Por
sorte, no caso deste neno, conta cunha amiga, María, ela vai a xogar con él.
Para elo, vai unir as súas mans con cordas, xa que él non pode moverse, e así
ela móvese e por conseguinte, move as súas extremidades ou a súa cadeira de
rodas. Xogan ás palmas, ao fútbol, incluso chega a levantalo da silla de rodas
para “bailar”. Finalmente, o rapaz non consigue superar a enfermidade, pero
disfrutou e foi moi feliz na escola grazas a atención de María. Todos e todas
deberíamos actuar como ela ante unha situación así.
A través
de esta historia, preténdese concienciar da necesidade destas persoas con
discapacidades de ser aceptados, precisan cariño e teñen sentimentos.
Por este
tipo de vídeos aos pequenos e pequenas nas aulas, axúdaos a concienciarse sobre
a inclusión e a aceptación da diversidade, xa que poden ter como compañeiro/a una
persoa “diferente”.
VIDEOXOGO PARA A DIVERSIDADE
Buscando na rede atopei a noticia de que se realizou un xogo do que
poden disfrutar todos e todas. (Noticia)
Estouvos falando de ”HELO” (Huyendo En La Oscuridad).
Consiste nun videoxogo sen gráficos, únicamente sonoro, no que dispós dun arma
e por sons tes que disparar no branco, derrotalo, e gañar así ao inimigo. É un
xogo de matar zombies. Resulta doado facelo ao ver o teu inimigo, pero proba
guiándote únicamente polo teu oído.
Este xogo creouse para xogar na Wii, xa que así co
mando inalámbrico podemos movernos sen problema, vai ser a nosa arma, e non
será necesario recurrir a mirar a pantalla xa que é un xogo únicamente sonoro.
Pode adaptarse ás aulas a través das pantallas dixitáis e un punteiro como arma e é moi útil para que podamos concienciarnos da situación dunha persoa invidente, como é vivir sen ver nada.
XOGOS NA AULA
De pequena na miña aula había un rapaz con problemas
visuais, así que moitas das clases eran adicadas á inclusión do noso
compañeiro. En moitas ocasións xogábamos “A las parejas”.
O/a docente tapa os ollos do alumnado e asigna por
parellas un animal. Cando xa están formadas todas as parellas e os animais,
dispersábamonos pola aula separándonos da nosa parella. Cando xa estábamos repartidos
o profesor reproducía no ordenador o son dun animal, e se era o que se che
había asignado, tiñas que repetilo pola aula para atopar á túa parella, que
tamén repetiría o son. Só podías repetir o son dúas veces e nun principio
gañaba a parella que se atopase en menos tempo, pero non había gañadores nunca
xa que só estábamos preocupados por pásalo ben.
Este xogo, como moitos outros, paréceme moi útil xa
que o noso compañeiro sentíase totalmente integrado, porque todos/as xogábamos
a cegas emitindo sons de animais. O único necesario era que o profesor reproducira
os sons no ordenador. Ademáis de pásalo ben aprendíamos novos animais dos que
logo ensinaba imaxes e nós tiñamos que describilos en voz alta para que o noso
compañeiro poidera facerse á idea.
Existen máis xogos adaptados á diversidade para que
ninguén quede excluido.
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Cortometraxe “Cuerdas”.
ENLACE: http://cuerdasshort.com/
BREVE DESCRIPCIÓN: É un corto moi útil para traballar
na aula, xa que axuda a sensibilizar aos máis pequenos/as sobre a situación que
viven as persoas excluidas, neste caso é un neno cunha enfermidade. Tras a reproducción
do video, habería que levar aos nenos e nenas a que fixeran unha reflexión
sobre estas situacións.
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
x
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
x
|
||||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES
|
x
|
Non precisa de linguaxe escrita a penas, chega co que
transmite coas imaxes.
|
|||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
x
|
||||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS
|
x
|
||||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
x
|
||||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
x
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
x
|
||||||||||||||
INNOVADOR
|
X
|
||||||||||||||
CREATIVO
|
X
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
X
|
||||||||||||||
FORMATIVO
|
x
|
Non tanto formación académica, senon formación persoal,
humanizadora.
|
|||||||||||||
RELEVANTE
|
x
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
x
|
Todos e todas deberíamos levar a cabo prácticas
inclusivas nas aulas.
|
|||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: Considero que é un recurso moi
eficaz na aula, para concienciar e buscar unha boa convivencia sensibilizando
aos alumnos/as.
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: Fácil
de empregar na aula e útil.
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Videoxogo “HELO”.
BREVE DESCRIPCIÓN: Videoxogo
únicamente sonoro, sen gráficos, no que hai que matar zombies guiándoso por
sons.
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
x
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
x
|
É necesaria a consola ou unha pizarra dixital cun
punteiro.
|
|||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES
|
x
|
Ao non ter gráficos, non recurre á parte textual.
|
|||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
x
|
Únicamente sons.
|
|||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS
|
x
|
||||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
x
|
Pode ser que aos máis pequenos/as lles de medo, pero é
divertido.
|
|||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
x
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
x
|
As persoas invidentes poden xogar, hai poucos xogos
adaptados a esta necesidade.
|
|||||||||||||
INNOVADOR
|
x
|
||||||||||||||
CREATIVO
|
x
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
x
|
||||||||||||||
FORMATIVO
|
x
|
||||||||||||||
RELEVANTE
|
x
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
x
|
||||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: É unha moi boa idea para non só incluir
ás persoas neste caso invidentes nun videoxogo senón tamén para que todos e
todas tomemos conciencia da situación dunha persoa cega, este xogo pode
axudarnos a pornos na pel dunha persoa así.
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: Pódese
utilizar na aula a través das pantallas dixitais e cun punteiro que será
empregado como arma para matar ós zombies, desta forma os nenos/as pásano ben e
ademáis contribúe á inclusión da diversidade.
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Xogo na aula. “Las parejas”.
ENLACE:
BREVE DESCRIPCIÓN: Xogo para realizar na aula entre todos/as
destinado á inclusión de persoas con discpacidade visual. É tamén unha forma de
aprender xogando.
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
x
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
x
|
||||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES
|
x
|
Limítase simplemente a reproducir sons de animais.
|
|||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
x
|
||||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS
|
x
|
||||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
x
|
É moi divertido para calquera alumno/a.
|
|||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
x
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
x
|
||||||||||||||
INNOVADOR
|
x
|
||||||||||||||
CREATIVO
|
x
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
x
|
||||||||||||||
FORMATIVO
|
x
|
Axudaba a que descubriramos novos animais.
|
|||||||||||||
RELEVANTE
|
x
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
x
|
||||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: É unha forma de tantas de aprender
xogando e ademáis axuda a que as persoas con problemas visuais se sintan
integradas na aula.
IDEAS QUE APORTA PARA EL
PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: É moi fácil de empregar xa que simplemente hai que
buscar os sons dos animais en Internet e mostrarlle logo imaxes aos alumnos/as
para que os describan en alto e que así as persoas invidentes poidan facerse á
idea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario