miércoles, 8 de febrero de 2017

Algúns recursos sobre a diversidade.

Moi boas a tod@s. Quería compartir nesta entrada con vós un cortometraxe, un videoxogo e xogos para as aulas adaptados á diversidade e a búsqueda da inclusión social de persoas con necesidades especiais.


CORTOMETRAXE SOBRE A DIVERSIDADE

O cortometraxe que quero compartir con vós é “Cuerdas”. Descubrín este corto porque puxéronmo no instituto e impactounos moitísimo. É un vídeo moi breve sobre a inclusión na escola de persoas “diferentes”, valorando a diversidade. Este tipo de persoas precisan de atención especial e queren sentirse un máis. 

Según chega á escola este neno, os demáis apártanse de él. Esto por desgraza pasa moito, cada vez que chega alguén diferente téndese a deixalo de lado. Por sorte, no caso deste neno, conta cunha amiga, María, ela vai a xogar con él. Para elo, vai unir as súas mans con cordas, xa que él non pode moverse, e así ela móvese e por conseguinte, move as súas extremidades ou a súa cadeira de rodas. Xogan ás palmas, ao fútbol, incluso chega a levantalo da silla de rodas para “bailar”. Finalmente, o rapaz non consigue superar a enfermidade, pero disfrutou e foi moi feliz na escola grazas a atención de María. Todos e todas deberíamos actuar como ela ante unha situación así.
A través de esta historia, preténdese concienciar da necesidade destas persoas con discapacidades de ser aceptados, precisan cariño e teñen sentimentos.

Por este tipo de vídeos aos pequenos e pequenas nas aulas, axúdaos a concienciarse sobre a inclusión e a aceptación da diversidade, xa que poden ter como compañeiro/a una persoa “diferente”.




VIDEOXOGO PARA A DIVERSIDADE

Buscando na rede atopei  a noticia de que se realizou un xogo do que poden disfrutar todos e todas. (Noticia)
Estouvos falando de ”HELO” (Huyendo En La Oscuridad). Consiste nun videoxogo sen gráficos, únicamente sonoro, no que dispós dun arma e por sons tes que disparar no branco, derrotalo, e gañar así ao inimigo. É un xogo de matar zombies. Resulta doado facelo ao ver o teu inimigo, pero proba guiándote únicamente polo teu oído.
Este xogo creouse para xogar na Wii, xa que así co mando inalámbrico podemos movernos sen problema, vai ser a nosa arma, e non será necesario recurrir a mirar a pantalla xa que é un xogo únicamente sonoro.
Pode adaptarse ás aulas a través das pantallas dixitáis e un punteiro como arma e é moi útil para que podamos concienciarnos da situación dunha persoa invidente, como é vivir sen ver nada.




XOGOS NA AULA

De pequena na miña aula había un rapaz con problemas visuais, así que moitas das clases eran adicadas á inclusión do noso compañeiro. En moitas ocasións xogábamos “A las parejas”.
O/a docente tapa os ollos do alumnado e asigna por parellas un animal. Cando xa están formadas todas as parellas e os animais, dispersábamonos pola aula separándonos da nosa parella. Cando xa estábamos repartidos o profesor reproducía no ordenador o son dun animal, e se era o que se che había asignado, tiñas que repetilo pola aula para atopar á túa parella, que tamén repetiría o son. Só podías repetir o son dúas veces e nun principio gañaba a parella que se atopase en menos tempo, pero non había gañadores nunca xa que só estábamos preocupados por pásalo ben.
Este xogo, como moitos outros, paréceme moi útil xa que o noso compañeiro sentíase totalmente integrado, porque todos/as xogábamos a cegas emitindo sons de animais. O único necesario era que o profesor reproducira os sons no ordenador. Ademáis de pásalo ben aprendíamos novos animais dos que logo ensinaba imaxes e nós tiñamos que describilos en voz alta para que o noso compañeiro poidera facerse á idea.
Existen máis xogos adaptados á diversidade para que ninguén quede excluido.






NOMBRE DEL RECURSO TIC: Cortometraxe “Cuerdas”.
ENLACE: http://cuerdasshort.com/ 
BREVE DESCRIPCIÓN: É un corto moi útil para traballar na aula, xa que axuda a sensibilizar aos máis pequenos/as sobre a situación que viven as persoas excluidas, neste caso é un neno cunha enfermidade. Tras a reproducción do video, habería que levar aos nenos e nenas a que fixeran unha reflexión sobre estas situacións.
VALORACIÓN TÉCNICA

MUY BUENO
BUENO
REGULAR
MALO
Comentarios
DISEÑO Y PRESENTACIÓN

x



FACILIDAD DE USO
x




LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES


x

Non precisa de linguaxe escrita a penas, chega co que transmite coas imaxes.
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
x




LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS

x



ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
x




VALORACIÓN GLOBAL

--
1

2

3

4

5

6

7

8

9
++
10
Comentarios
ATRACTIVO






x




MOTIVADOR






x




INNOVADOR





X





CREATIVO





X





INCLUSIVO









X

FORMATIVO








x

Non tanto formación académica, senon formación persoal, humanizadora.
RELEVANTE









x

PRÁCTICO







x


Todos e todas deberíamos levar a cabo prácticas inclusivas nas aulas.

VALORACIÓN CRÍTICA: Considero que é un recurso moi eficaz na aula, para concienciar e buscar unha boa convivencia sensibilizando aos alumnos/as.
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: Fácil de empregar na aula e útil.






NOMBRE DEL RECURSO TIC: Videoxogo “HELO”.
 BREVE DESCRIPCIÓN: Videoxogo únicamente sonoro, sen gráficos, no que hai que matar zombies guiándoso por sons.
VALORACIÓN TÉCNICA

MUY BUENO
BUENO
REGULAR
MALO
Comentarios
DISEÑO Y PRESENTACIÓN

x



FACILIDAD DE USO


x

É necesaria a consola ou unha pizarra dixital cun punteiro.
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES


x

Ao non ter gráficos, non recurre á parte textual.
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES


x

Únicamente sons.
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS
x




ADECUACIÓN A DESTINATARIOS

x


Pode ser que aos máis pequenos/as lles de medo, pero é divertido.
VALORACIÓN GLOBAL

--
1

2

3

4

5

6

7

8

9
++
10
Comentarios
ATRACTIVO





x





MOTIVADOR







x


As persoas invidentes poden xogar, hai poucos xogos adaptados a esta necesidade.
INNOVADOR









x

CREATIVO









x

INCLUSIVO









x

FORMATIVO




x






RELEVANTE




x






PRÁCTICO






x





VALORACIÓN CRÍTICA: É unha moi boa idea para non só incluir ás persoas neste caso invidentes nun videoxogo senón tamén para que todos e todas tomemos conciencia da situación dunha persoa cega, este xogo pode axudarnos a pornos na pel dunha persoa así.
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: Pódese utilizar na aula a través das pantallas dixitais e cun punteiro que será empregado como arma para matar ós zombies, desta forma os nenos/as pásano ben e ademáis contribúe á inclusión da diversidade.






NOMBRE DEL RECURSO TIC: Xogo na aula. “Las parejas”.
ENLACE:
BREVE DESCRIPCIÓN: Xogo para realizar na aula entre todos/as destinado á inclusión de persoas con discpacidade visual. É tamén unha forma de aprender xogando.
VALORACIÓN TÉCNICA

MUY BUENO
BUENO
REGULAR
MALO
Comentarios
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
x




FACILIDAD DE USO
x




LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS TEXTUALES


x

Limítase simplemente a reproducir sons de animais.
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES

x



LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS SONOROS
x




ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
x



É moi divertido para calquera alumno/a.
VALORACIÓN GLOBAL

--
1

2

3

4

5

6

7

8

9
++
10
Comentarios
ATRACTIVO






x




MOTIVADOR







x



INNOVADOR






x




CREATIVO






x




INCLUSIVO









x

FORMATIVO







x


Axudaba a que descubriramos novos animais.
RELEVANTE






x




PRÁCTICO






x





VALORACIÓN CRÍTICA: É unha forma de tantas de aprender xogando e ademáis axuda a que as persoas con problemas visuais se sintan integradas na aula.
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE HA ELEGIDO: É moi fácil de empregar xa que simplemente hai que buscar os sons dos animais en Internet e mostrarlle logo imaxes aos alumnos/as para que os describan en alto e que así as persoas invidentes poidan facerse á idea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario