Moi boas lectores, hoxe veño falarvos dun recurso que ofrece o ministerio de educación para traballar coas tic nas aulas, chamado Red de buenas pracTicas cuxo apartado adicado á atención á diversidade podedes consultar picando no link. Esta serie de recursos foi promovida polo CeDeC. O seu principal obxetivo e ofrecer a pais, nais e edcador@s información e recursos sobre a diversidade na aula.
Traballan a modo de fichas con distintos temas que se van publicando periodicamente aos que podedes acceder aquí. Se entrades veredes algo así
Son recursos moi interesantes se queremos coñecer máis información sobre distintos casos que podemos atopar perfectamente nas nosas aulas. Podemos ver como afecta as súas vidas as distintas condicións e en que consisten con contidos de fichas e anexos audivisuais.
Sen máis espero que vos resulte útil, probablemente nos mesmas a empregaremos para informarnos sobre os distintos casos nas nosas pesquisas.
Libros sobre a diversidade
El curioso incidente del perro a medianoche
Eu veño a falarvos dun par de libros que resultáronme moi interesantes para aprender máis sobre o colectivo asperger e a inclusión social en xeral.
O primeiro libro que vos quero comentar é "El curioso incidente del perro a media noche" do autor Mark Haddon, Christopher, de 15 anos, ten o denominado síndrome de asperger. Ten unha gran obsesión polas matemáticas, odia a cor amarela e os coches vermellos lle dan sorte. Toda a historia comeza coa morte dun cadelo da súa veciña. O noso protagonista, apenado, vai na súa axuda pero os veciños cren que foi o neno o que causou a súa morte.
O libro é un diario do rapaz, no que conta as experiencias dende a súa perspectiva o que nos axuda a comprender a súa forma de ver o mundo.
Máis aló dunha mera descrición da realidade, é unha aproximación a realidade especial da xente con este síndrome. É a mellor forma de abrir a nosa mente e comprender a dos demais para asimilar a diversidade. Recomendo moito a lectura deste libro tanto a xóvenes como adultos xa que é unha lectura moi áxil e interesante.
La lección de August
Este é un libro moi interesante para comprender as perspectivas, non só do protagonista, senon de todo o seu ámbito. A historia esta contada por distintos narradores, non só do propia August, o protagonista, que ten unha malformación na cara, senon toda a súa familia, os seus amigos, compañeiros de clase, e incluso dos seus propios abusóns.
Esta é, sen dúbida algunha, unha experiencia moi enriquecedora e da que aprendemos unha gran moralexa. Gustaríame recalcar a seguinte frase: "Todo el mundo debería recibir una ovación del público puesto en pie al menos una vez en su vida, porque todos vencemos al mundo."
Películas sobre a diversidade
Ademais deste libro vai a salir película en breves, eestaría moi ben que os nenos lesen o libro ou visen o filme. Déixovos o trailer aquí
Moi boas lectores e benvidos a unha nova entrada. Hoxe véñovos falar dunha película moi interesante para traballar a diversidade dunha forma moi entretenida. Traigo de volta unha película que xa ten algúns anos pero que trata moi ben o trastorno de asperger: Rainman. O protagonista da película ( Un xoven Tom Cruise) interpreta o papel de Charles Babbit. Tras a morte do seu pai se atopa con que ten un irmán maior de cuxa existencia non coñecía ata entón; Raimond. Rainmond padece de trastorno asperger e nun principio é adoptado polo seu irmán por interese. Despis irase encariñando con él e aprenderá a tratalo e a lidiar cos seus comportamentos, algo que os nosos nenos aprenderán á par que él. Así que xa sabedes, unha forma dinámica e visual de familiarizar aos nenos con este tipo de trastorno pode ser este filme, que ademais poderase traballar más adiante cun análisis de preguntas guiadas.
ANÁLISIS
DE RECURSOS TIC
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Recursos web
sobre a diversidade
ENLACE: http://diversidadyaulas.blogspot.com.es/2017/02/alguns-recursos-sobre-diversidade.html
BREVE DESCRIPCIÓN: Entrada con web de
fichas sobre a diversidade do ministerio de educación. Nelas se concretan distintos trastornos, as súas características, e técnicas de traballo ou documentos multimedia nos que poden observarse as características máis importantes do caso dunha maneira máis próxima
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
X
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS
TEXTUALES
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
X
|
Aparece una captura do formato web
|
|||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS
SONOROS
|
X
|
Non aparece ningún recurso
auditivo
|
|||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
X
|
||||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
X
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
X
|
||||||||||||||
INNOVADOR
|
X
|
||||||||||||||
CREATIVO
|
X
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
X
|
Esa é a súa principal finalidade
|
|||||||||||||
FORMATIVO
|
X
|
||||||||||||||
RELEVANTE
|
X
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
X
|
||||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: Creo que é
fundamental para a formación sobre a diversidade
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE
HA ELEGIDO: Fichas sobre as que traballar
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Libros sobre a
diversidade
ENLACE: http://diversidadyaulas.blogspot.com.es/2017/02/alguns-recursos-sobre-diversidade.html
BREVE DESCRIPCIÓN: Dous recensións de
libros que se poden traballar na aula. Poderase realizar unha lectura guiada na clase ou en casa e traballar as opiniones que xeran nos alumnos e as súas aprendizaxes
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
X
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS
TEXTUALES
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS
SONOROS
|
X
|
Mediante link a vídeo
|
|||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
X
|
Aunque só a alumnos a partires dos
11 ou 12 anos, xa que son lecturas para un colectivo lector con xa certa
axilidade
|
|||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
x
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
x
|
Dependendo do nivel de gusto pola lectura
|
|||||||||||||
INNOVADOR
|
x
|
É un recurso habitual pero que non
pasa de moda
|
|||||||||||||
CREATIVO
|
x
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
x
|
No caso de xente invidente existe
a opción de audiolibro
|
|||||||||||||
FORMATIVO
|
x
|
||||||||||||||
RELEVANTE
|
x
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
x
|
||||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: Creo que esta
entrada é das máis útiles e positivas
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE
HA ELEGIDO: Material sobre o que apoiarse a
hora de dirixir a dinámica de aula
NOMBRE DEL RECURSO TIC: Rainman
ENLACE: http://diversidadyaulas.blogspot.com.es/2017/02/alguns-recursos-sobre-diversidade.html
BREVE DESCRIPCIÓN: Un filme sobre o que
traballar. Primeiro se reproducirá o filme, ou fragmentos do filme na clase. Logo sería interesante que os alumnos manifestasen a súa propia opiión ademais de responder algunhas preguntas guiadas que os guí na súa reflexión para o seu posterior uso diario nas escolas e nos demais ámbitos.
VALORACIÓN TÉCNICA
|
|||||||||||||||
MUY BUENO
|
BUENO
|
REGULAR
|
MALO
|
Comentarios
|
|||||||||||
DISEÑO Y PRESENTACIÓN
|
X
|
||||||||||||||
FACILIDAD DE USO
|
X
|
||||||||||||||
LENGUAJE ESCRITO Y ELEMENTOS
TEXTUALES
|
X
|
Emprégas más ven contido
adiovisual
|
|||||||||||||
LENGUAJE VISUAL E IMÁGENES
|
x
|
||||||||||||||
LENGUAJE AUDITIVO Y ELEMENTOS
SONOROS
|
x
|
||||||||||||||
ADECUACIÓN A DESTINATARIOS
|
x
|
Non vale para alumnos
de cursos moi inferiores
|
|||||||||||||
VALORACIÓN GLOBAL
|
|||||||||||||||
--
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
++
10
|
Comentarios
|
|||||
ATRACTIVO
|
x
|
||||||||||||||
MOTIVADOR
|
x
|
||||||||||||||
INNOVADOR
|
x
|
||||||||||||||
CREATIVO
|
x
|
||||||||||||||
INCLUSIVO
|
x
|
||||||||||||||
FORMATIVO
|
x
|
||||||||||||||
RELEVANTE
|
x
|
||||||||||||||
PRÁCTICO
|
x
|
Se se realiza una guía adecuada
|
|||||||||||||
VALORACIÓN CRÍTICA: Creo que é moi útil
e fácil de traballar na mesma aula
IDEAS QUE APORTA PARA EL PROYECTO QUE SE
HA ELEGIDO: un material rápido fácil e útil para empregar na aula
No hay comentarios:
Publicar un comentario